Saturday, May 9, 2009

RSI, MACD & Bollinger Band






RSI
6/4/2009 * KLCI mencecah 926.61 dan RSI pada 84.5% mengundur kebawah.
20/4/2009 * RSI sekali lagi berada pada tahap overbought lebih kurang 88% sebelum mengundur. walaupun Indek naik dgn begitu tinggi tetapi RSI tidak berjaya melepas ketinggian RSI sebelumnya. Jika RSI cuba melepasi ketinggian sebelumnya tetapi tidak berjaya dan indek terus naik pada ketinggian baru bermakna RSI Divergence telah berlaku dan Indek akan mengalami penurun. Sila lihat puncak RSI A,B & C ( Jika berlaku)

MACD
MACD graf line warna biru masih lagi berada diatas. Jika garisan biru telah melintang garisan merah dah kebawah serta RSI berada dibawah ketinggian sebelumnya bermakna indek akan mengalami penurunan. Jika RSI naik tetapi tidak melepasi ketinggian B dan mengundur dah MACD melintang, penurunan indek akan berlaku.

Stochastic
Stochastic juga nampak seperti ada divergence. Tidak berjaya melepasi tahap ketinggian sebelumnya walaupun indek naik ketahap lebih tinggi.

Minggu depan penentu samada indicator diatas akan memberi petunjuk negatif atau fund manager masih mengawal indek untuk melepaskan pegangan2 mereka.

Mingguan
RSI berada pada aras overbought
MACD masih mengagah lagi
Stochastic seperti akan cross kebawah

Bulanan - Bull baru mula.....

No comments:

Post a Comment